Nejnovější

Marek

autor: mikysuto


Nejlépe hodnocená

Kráska

autor: naia

hodnocení: 1,8 / 18x


Kalendář akcí

[ všechny akce šipka ]

23.05.2020

Ovoce a zelenina pro podporu hubnutí?

Autor: Jolana Holáňová

Ovoce a zelenina pro podporu hubnutí?

Ovoce a zelenina jsou při hubnutí samozřejmostí, ale jaké druhy volit? Ne všechny vám pomohou dosáhnout figury vašich snů. Podívejme se, co nesmíte zapomenout přidat do nákupního košíku, pokud se snažíte zhubnout.



Dostatek vlákniny


Při hubnutí a při cestě ke zdraví je vláknina úplný základ. Ke správnému fungování potřebuje zažívací systém odlehčit od starých zbytků potravy, které mohou v těle vylučovat toxiny. Jsme pak unavenější, protože orgány pročišťující krev pak mají víc práce. Při hubnutí má vláknina zvláštní význam, protože s tekutinou nabobtnává a my pak nemáme tendenci se přecpávat.

Které potraviny mají nejvíce vlákniny? Základem jsou jablka; snadno dostupné a levné ovoce, které také obsahuje mnoho vitamínu C. Jinak v menší či větší míře vlákninu obsahují všechny druhy ovoce a zeleniny, dost jí obsahují například maliny, brokolice, avokádo.

Plodiny s vysokým obsahem vody


Zásadní je při hubnutí příjem vody, která čistí ledviny, játra, střeva a odplavuje toxiny. Dost vody také vylučujeme při cvičení formou potu. Proto je důležité dodržovat pitný režim. S množstvím vody to však nepřehánějte, několik litrů vody denně může člověka zabít. Dodržujte doporučenou vrchní hranici dvou až tří litrů denně.

Ale zpátky k zelenině a ovoci. Voda je obsažena ve spoustě plodin, hlavně v bobulích. Vodu obsahují okurky, rajčata, melouny. Z některých těchto plodin můžete připravit chutnou polévku. S doplnění takových pokrmů vám může velkoobchod ovoce a zeleniny. Mnohé druhy jdou nápaditě kombinovat.

Co nejméně sacharidů


Nevhodné jsou pro hubnutí plodiny s vysokým obsahem sacharidů, čímž se rozumí nejen cukr jak jej známe, ale také škrobové plodiny. Nejvíce škrobu obsahuje mrkev a brambory. Dost ho má také červená řepa a kukuřice. Samozřejmě není ideální tyto potraviny úplně vyřadit, ale zkuste je omezit a pokud je jíte, jezte je zejména dopoledne.

Málo sacharidů má okurka a rajče, dobře poslouží i listová zelenina (salát, rukola, špenát, polníček). S ovocem je trochu obtíž, protože ovoce je velkým zdrojem cukru, proto bychom jej měli zařadit hlavně dopoledne a ráno, kdy je tělo schopné nejefektivněji zpracovat snědené živiny. Pokud si nejste jistí, zda je zelenina ve vašem obchodě čerstvá, nechte si dovézt ovoce a zeleninu domů. Jedině tak zařadíte do vašeho jídelníčku všechno tak, abyste dosáhli kýženého výsledku.


« Zpět

reklama
reklama
Jazyková škola LITE
reklama
NICE MAGAZINE
ADK